BukkitWiki

Welcome to the BukkitWiki!

This Wiki is home to Bukkit's documentation and regulations surrounding the Bukkit Project and it's services. Want to help out? We would love to have you! Signup to get started!

READ MORE

BukkitWiki
Advertisement

Täpä opas kertoo kuinka asennat yksinkertaisen lisäosan palvelimeesi. Sinulla pitää olla ennestään toimiva CraftBukkit palvelin, ja sinun täytyy osata käyttää palvelimen komentokehotetta. Jos sinulla ei ole toimivaa palvelinta asennettuna, ohjeet asentamiseen löytyvät tältä sivulta. Opas ei kerro kuinka asennat SQL-tietokannan tai kuinka moukkaat asetustiedostoja, voit etsiä tietoa näistä aiheista foorumiltamme.

Asennetaan lisäosa[]

  1. Lataa valitsemasi lisäosa.
  2. Sirrä lisäosan .jar tiedosto lisäosat kansioon.
  3. Käynnistä palvelin ja odata kunnes se on käynnistynyt täysin.
  4. Lisäosa on asentunut ja palvelin käynnissä, ja valiima käyttöön.

Humioitavaa[]

Lightbulb Huomio: Lisäosia löytyy seuraavista paikoista: Bukkit Plugin List, BukkitDev ja Wikin lisäosa-kategoria
Lightbulb Huomio: Lataamasi lisäosa saattaa olla pakattu. Purkamiseen tarvitset ohjelman, esimerkiksi WinRAR
Lightbulb Huomio: "lisäosat" (plugins) kansio sijaitsee kansiossa johon olet asentamut palvelimen.
Lightbulb Huomio: Yleensä lisäosa luo asetustiedoston, voit etsiä lisäosan sivuilta mitä asetuksia voit muuttaa.
Lightbulb Huomio: Tarkista ettei palvelimen komentokehotteeseen tule käynnistettäessä virheilmoituksia. Tämä voi merkitä sitä että lisäosa tarvitsee SQL-palvelimen tai tarvitsee enemmän oikeuksia. Voit etsiä foorumeilta tai lisäosan sivuilta lisätietoja.

Lisäosien päivittäminen[]

  1. Luo "update" niminen kansio lisäosat kansioon.
  2. Lataa lisäosa jonka haluat päivittää.
  3. Siirrä vain ja ainoastaan .jar tiedosto update-kansioon.
  4. Käynnistä palvelin uudelleen.
  5. Valmis! Lisäosa on päivitetty uuteen versioon!

Huomioitavaa[]

Lightbulb Huomio: Varmista että update-kansiossa oleva .jar tiedosto on saman niminen kuin saman lisäosan lisäosat kansiossa sijaitseva tiedosto.
Lightbulb Huomio: Reload komento lataa uudelleen kaikki lisäosat ja päivittää ne jos update-kansiossa on päivityksiä.
Lightbulb Huomio: Tämä tapa on turvallisempi kuin että vaihtaisit lisäosan .jar tiedostot käsin!
Advertisement